Sklep z koszulkami RETROAGE!!! Kupując koszulkę pomagasz opłacić serwer!
koszulki

Ultra Seven: Chikyuu Bouei Sakusen
Autor: tbxx   
07 grudnia 2015
Ultra Seven

Po niewątpliwym „sukcesie”, jaki odniosła gra „Ultraman Powered - Kaijū Gekimetsu Sakusen” zespół (niezwykle uzdolnionych?) programistów Bandai postawił na głębszą penetrację zasobów filmowych. Eksploracja archiwum zatrzymała się na roku 1967, a uwagę archeologów przykuł serial „Ultra Seven (ウルトラセブン Urutora Sebun)”, będący jakbyśmy to nazwali dzisiaj trzecim sezonem serialu opowiadającego o bohaterskich przygodach mieszkańców planety Nebula-78 na Ziemi. Czy jednak odwołanie się do klasyka serialu z pod znaku „gumy i tektury” pozwoliło stworzyć pozycję przynajmniej tak „dobrą” jak słynny poprzednik?


Recenzja



Ultraseven podobnie jak Ultraman pochodzi z krainy Światła na planecie Nebula-78. Wysłany w celu wykonania dokładnych map Drogi Mlecznej, trafia na planetę zwaną Ziemią. Młody wspinacz górski Jiro Satsuma podczas próby pomocy swojemu towarzyszowi wyprawy, sam niespodziewanie znajduje się w sytuacji zagrożenia życia. Niespodziewanie z pomocą przychodzi mu Ultrasven. Zachwycony bohaterską postawą młodego Jiro, przybysz z odległej planety postanawia klonować jego ciało, aby pod tą postacią pozostać chwilę dłużej na nowo poznanej planecie. Pod przybranym imieniem Dan Moroboshi, Ultraseven zostaje przyjęty jako szósty członek elitarnej jednostki „Ultra Garrison” walczącej z najeźdźcami z kosmosu.

Dzięki 49 odcinkom serialu emitowanego w latach 1967-68 - Ultraseven zaskarbił sobie dużo większą popularność od twarzy całej serii - Ultramana. Dlatego też nasz bohater jest najczęściej występującym (jako postać drugoplanowa) „Ultrasem” w całej sfilmowanej do tej pory historii.

Przenosimy się do świata gier video 1994 roku. Na PC’tach zaczyna się tryumfalny pochód gier z gatunku „Strzelanka z widokiem z pierwszej osoby’. Takie pozycje jak „Wolfenstein 3D” czy też „Doom” zostają (z różnym skutkiem) poddane konwersjom na popularne konsole domowe. Włodarze Bandai oczywiście zdawali sobie sprawę, iż ich najnowsza konsola Playdia nie podoła udźwignięciu tego typu gry (w końcu potrafiła ona tylko odtwarzać w dość specyficzny – interaktywny sposób wstawki filmowe). Mimo wszystko udało się stworzyć grę z „elementami” FPS’a.
Ultra Seven: Chikyuu Bouei Sakusen w porównaniu do większości gier na Playdię, (w których napisy końcowe możemy oglądać już mniej więcej po ok. pół godziny) jest grą dość długą – za pierwszym razem film końcowy możemy oglądnąć nawet po upłynięciu 90 minut, a gdy już wiemy „co i jak” czas ten skraca się do ok. godziny. Z tego powodu grę podzielono na siedem sekcji, a po ukończeniu każdej z nich (za wyjątkiem ostatniej) otrzymujemy hasło umożliwiające późniejsze kontynuowanie zabawy od kolejnej misji.

Generalnie najsłabiej prezentują się pierwsze 2 zadania. W pierwszej misji naszym zadaniem jest wydostanie się z trójwymiarowego labiryntu – akcję obserwujemy z punktu widzenia pierwszej osoby. Wybierając kierunek poruszania się w labiryncie, uruchamia się odpowiednia sekwencja filmowa. Niestety mimo zastosowania wstawek video, wizualnie prezentują się dość prymitywnie (wąskie korytarze przecinające się pod kątem prostym, okraszone monotonną teksturą) wyraźnie odstając od klasyków gatunku obecnych na PC. Podczas drugiej misji Dan Moroboshi (Ultraseven) przechodzi egzamin na członka elitarnej jednostki „Ultra Garrison”. Egzamin składa się z dwóch części – zręcznościowej (omijanie asteroid, strzelanie do makiet obcych) oraz teoretycznej (test wyboru z trzema odpowiedziami).

Kolejne misje już jako agent specjalny stanowią przeplatane ze sobą sekwencje FPP (jest trochę strzelania na zasadzie QTE, misje typu „znajdź przedmiot „x” i użyj go w miejscu „a”) – tu występujemy jako Dan, natomiast z sekwencjami walk Ultraseven, z najeźdźcami, z kosmosu ( w tym wypadku zabawa polega na zatrzymaniu szybko poruszającego się po kole z symbolami ataków wskaźnika). Całości dopełniają sekwencje polegające na wciśnięciu w odpowiednim momencie przycisku „fire”, czy też wymagające zatrzymania szybko poruszającego się celownika w wybranym miejscu – wszystkie sekwencje wymagające szybkiej reakcji sprawiają na początku dużą trudność spowodowaną opóźnioną reakcją gry na wciśnięcie przycisku.

Jako całość Ultra Seven: Chikyuu Bouei Sakusen prezentuje się zaskakująco dobrze. Można zaryzykować stwierdzenie, że jest to jedna z niewielu gier na Playdię, przy których można się jakoś bawić. Użyte sekwencje filmowe, mimo iż mają na karku prawie 30 lat więcej niż te, które zostały użyte przy Ultraman Powered - Kaijū Gekimetsu Sakusen, sprawiają dużo lepsze wrażenie, bardzo dobrze wpisując się w klimat gry. Niestety fragmenty, których nie dało się zrealizować za pomocą wstawek video, po raz kolejny zostały zastąpione animacją (najwyraźniej tak było taniej).

Podsumowując, jeśli jesteś posiadaczem Playdii i nie nabyłeś jej tylko po to, aby zagrać w dwie ekskluzywne pozycje ze świata Dragon Ball, to Ultra Seven: Chikyuu Bouei Sakusen jest najlepszą, najbardziej urozmaiconą pozycją, w jaką grałem na tej konsoli. Sayonara.




Zdjęcia/Skany



Zdjęcia/skany: tbxx



Ultra Seven: Chikyuu Bouei Sakusen [NTSC-J]

 

skany skany skany skany


Kod kreskowy: 4902425459264
Kod wydawcy: BAPD-10


Gameplay



Gameplay: tbxx


Ultra Seven: Chikyuu Bouei Sakusen [NTSC-J]Gameplay

.

Intro


Ultra Seven: Chikyuu Bouei Sakusen [NTSC-J] Intro

Video Solucja



Solucja: tbxx


Ultra Seven: Chikyuu Bouei Sakusen [NTSC-J] Video Solucja

 


Informacje



Także na: -
Wydawca: Bandai
Producent: Bandai
Gatunek: Action>>General
Liczba graczy: 1
Data wydania:

 



 
0
0
HOT!
Zaloguj się aby oceniać gry.

Zaloguj

Aktualnie online

Brak

Kalendarz imprez

Poprzedni miesiąc Lipiec 2019 Następny miesiąc
P W Ś C P S N
week 27 1 2 3 4 5 6 7
week 28 8 9 10 11 12 13 14
week 29 15 16 17 18 19 20 21
week 30 22 23 24 25 26 27 28
week 31 29 30 31

Ostatnio komentowane


© 2006-2019 Retroage Wszystkie prawa zastrzeżone.
Materiały graficzne prezentowane na łamach www.retroage.net należą do odpowiednich im twórców i zostały użyte w celach informacyjnych.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.
 
Game Boy Forever - Portal polskiej sceny Game Boy Atari Online - strona polskiej społeczności miłośników komputerów Atari / polish Atarians community website Mario City - wszystko o Mario!!! EMU-NES PL... wszystko o legendarnych konsolach NES / Famicom / Pegasus Amiga - Polski Portal Amigowy strefaPSX-wszystko o PlayStation i nie tylko Wiadomości ze świata Niebieskich RetroKomp / LOAD:ERROR:2013 DKiG Dawne Komputery i Gry - O imprezie RPG Maker - Zasoby, Gry, Porady i Skrypty - Tsukuru Archive Fighting Korner... o biciu po mordach GrajPoPolsku - portal autorskich spolszczeń gier i gamehackingu MWRC - Wszystko o serii Resident Evil squarezone.pl final fantasy, chrono cross, chrono trigger Ogród Balamb - spolszczenie Final Fantasy VIII na PC i PlayStation Mazemod is a web radio dedicated to amiga & tracker music culture streaming various styles of computer electronic music from the demoscene & computer art subculture. XboxArcade - Najszybciej rozwijające się forum o konsolach Xbox w Polsce! Stare Komputery - Strona z licznymi informatycznymi eksponatami EXEC - MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA