Sklep z koszulkami RETROAGE!!! Kupując koszulkę pomagasz opłacić serwer!
koszulki
Informacje - Sega Dreamcast PDF Drukuj E-mail
Konsole
Wpisał hat   
sobota, 24 października 2009 08:45
Sega Dreamcast, logo Do serwisu trafia kolejna konsola i tym razem jest to Sega Dreamcast. W nowym dziale na początek serwujemy wam rys historyczny, opis sprzętu i zdjęcia. Już wkrótce możecie spodziewać się kolejnych materiałów o popularnym "Makaronie".

Sega po przykrej porażce na froncie wojny konsol 32-bitowych i przedwczesnym pogrzebie Saturna postanowiła zaprezentować nowy system, który zdeklasuje ówczesnego lidera rynku czyli Sony PlayStation. W 1997 roku jednocześnie w Japonii i Stanach Zjednoczonych ruszyły prace przy projektowaniu nowej konsoli. Ostatecznie zadecydowano, że do produkcji zostanie wdrożony projekt Sega of Japan pod kodową nazwa Dural. Finalnie nowy sprzęt został zaprezentowany światu jako Sega Dreamcast. Ze względu na swoje logo przez fanów nazywany pieszczotliwie makaronem.

Dreamcast zadebiutował w Japonii 27 listopada 1998 wspierany przez cztery tytuły startowe: Virtua Fighter 3 Team Battle, Pen Pen Tri-Ice Lion, Godzilla Generation oraz July. Premiera okazała się sporym sukcesem, z półek sklepowych błyskawicznie znikła pierwsza partia 150 tysięcy konsol. Najlepiej sprzedawanym tytułem był Virtua Fighter 3, do dziś chyba najlepsza część tej wielce zasłużonej serii. W USA debiut nowego sprzętu miał miejsce 9 września 1999 roku i przez pierwszy tydzień 500 tys. graczy zakupiło nową maszynę Segi. Europa musiała czekać najdłużej bo aż do 14 października.

Na nośnik danych wybrano nietypowy format GD-ROM o pojemności 1024 MB i prędkości odczytu 12x. Konsola posiadała modem 33,3 kb/s (wczesne modele japońskie) lub 56 kb/s (reszta świata). W zestawie znajdował się również program Dream Passport służący do przeglądania stron internetowych.
Joypad został wyposażony w jedną gałkę analogową, dwa analogowe spusty, krzyżak i cztery przyciski. Posiadał także dwa sloty na karty pamięci. Visual Memory Unit (VMU) czyli karta pamięci była ciekawym urządzeniem, miała wbudowany monochromatyczny ekranik oraz krzyżak i dwa przyciski co pozwalało na grę w proste minigry po odłączeniu od joypada.

Możliwości nowego sprzętu były naprawdę imponujące. Graficznie nowe dziecko Segi zostawiało daleko w tyle zarówno Nintendo 64 jak i PlayStation. Gracze w domowym zaciszu mogli cieszyć oczy jakością grafiki dostępną dotychczas jedynie w maszynach arcade. Właśnie perfekcyjne konwersje automatowych hitów stały się wizytówką makarona. Świetnym przykładem są takie tytuły jak Virtua Fighter 3, Crazy Taxi czy Soul Calibur.

Kiedy najwierniejsi fani niebieskich kupili już nową konsolę, okazało się, że sprzedaż zaczyna spadać. Gracze mając w pamięci klęskę Saturna czekali aż nowy system zadomowi się na rynku. O ile w Japonii Dreamcast radził sobie nieźle to w USA i Europie wyraźnie dawał się we znaki brak wsparcia ze strony wielkich wydawców, którzy swoje flagowe serie wydawali na wciąż bardzo popularne PlayStation. Swoje trzy grosze do złej sytuacji dołożyli piraci szybko łamiąc zabezpieczenia. Program Utopia umożliwiał uruchamianie pirackich wersji gier bez potrzeby modyfikowania konsoli. Nie próżnowała również konkurencja. Zapowiedź rychłej premiery PlayStation 2 dawała do myślenia wielu graczom myślącym o przesiadce na sprzęt nowej generacji.

Sega walczyła desperacko serwując spragnionym posiadaczom Dreamcasta świetne tytuły (Shenmue, Jet Set Radio, Metropolis Street Racer i wiele innych) ale niestety sprzedaż konsoli była coraz słabsza. Deweloperzy z nowymi projektami przenosili się do obozu Sony i debiutującego na konsolowym poletku Microsoftu. Ostatecznie w kwietniu 2001 zadecydowano o zakończeniu produkcji i wyprzedaży zapasów magazynowych.

Dane techniczne:
Procesor- Hitachi SH-4 200 MHz(32-bitowy procesor RISC ze 128-bitową jednostką FPU)
Procesor graficzny- NEC PowerVR Series 2 100 MHz, maksymalna rozdzielczość 640x480, 16,7 mln kolorów
Dźwięk- Yamaha AICA, 64 kanały wspierający dźwięk przestrzenny
Pamięć- 16 MB RAM ,8 MB wideo RAM, 2 MB audio RAM

 
Poprawiony: wtorek, 10 kwietnia 2012 04:47
 

Komentarze  

 
#1 tbxx 2009-10-24 10:44
Ach... makaron ;-) A
ż sobie z wrażenia spaghetti na obiad strzeliłem. Super że DC w końcu zawitał w nasze progi. Czekam na więcej.
 
 
#2 philipo 2009-10-24 10:45
No wreszcie Retroage doczekało się działu o ostatniej konsoli Segi, brawa dla autora bardzo fajny tekst. Teraz czekam na jakieś recenzje ;-)
 
 
#3 Ukukuki 2009-10-24 12:40
Ładny początek dla makarona ;-).
 
 
#4 Axi0maT 2009-10-24 12:49
Mi tez material przypadl do gustu. Krotko, zwiezle i tresciwie, a do tego ze smakiem (makaronu oczywiscie ;-)

Z tego co wiem to hattori juz pracuje nad recka pewnego niezwykle miodnego tytulu na Dreamcasta wiec juz wkrotce pojawi sie cos wiecej o tej konsoli na stronce. Do tego ja mam pewien fajny gadzet do DC wiec po powrocie do Koszalina (niestety nie wiem kiedy to nastapi) postaram sie go opisac.
 
 
#5 tomtom 2011-02-01 02:37
taka drobna uwaga - GD ROM został stworzony specjalnie dla DC, a nie wybrany jako naped...
 
 
#6 hat 2011-02-01 21:46
Czepiasz się słówek :-) , zresztą na upartego można dodać że GD Romy były stosowane także w systemach arcade, więc napęd nie był stworzony TYLKO dla DC
 

Zaloguj

Aktualnie online

Brak

Kalendarz imprez

Poprzedni miesiąc Sierpień 2019 Następny miesiąc
P W Ś C P S N
week 31 1 2 3 4
week 32 5 6 7 8 9 10 11
week 33 12 13 14 15 16 17 18
week 34 19 20 21 22 23 24 25
week 35 26 27 28 29 30 31

Ostatnio komentowane


© 2006-2019 Retroage Wszystkie prawa zastrzeżone.
Materiały graficzne prezentowane na łamach www.retroage.net należą do odpowiednich im twórców i zostały użyte w celach informacyjnych.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.
 
Game Boy Forever - Portal polskiej sceny Game Boy Atari Online - strona polskiej społeczności miłośników komputerów Atari / polish Atarians community website Mario City - wszystko o Mario!!! EMU-NES PL... wszystko o legendarnych konsolach NES / Famicom / Pegasus Amiga - Polski Portal Amigowy strefaPSX-wszystko o PlayStation i nie tylko Wiadomości ze świata Niebieskich RetroKomp / LOAD:ERROR:2013 DKiG Dawne Komputery i Gry - O imprezie RPG Maker - Zasoby, Gry, Porady i Skrypty - Tsukuru Archive Fighting Korner... o biciu po mordach GrajPoPolsku - portal autorskich spolszczeń gier i gamehackingu MWRC - Wszystko o serii Resident Evil squarezone.pl final fantasy, chrono cross, chrono trigger Ogród Balamb - spolszczenie Final Fantasy VIII na PC i PlayStation Mazemod is a web radio dedicated to amiga & tracker music culture streaming various styles of computer electronic music from the demoscene & computer art subculture. XboxArcade - Najszybciej rozwijające się forum o konsolach Xbox w Polsce! Stare Komputery - Strona z licznymi informatycznymi eksponatami EXEC - MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA