Sklep z koszulkami RETROAGE!!! Kupując koszulkę pomagasz opłacić serwer!
koszulki
Ready 2 Rumble Boxing PDF Drukuj E-mail
Gry
Wpisał Axi0maT   
środa, 30 stycznia 2008 17:25

Gry sportowe o tematyce bokserskiej są dość rzadkim wydarzeniem w konsolowym światku, dlatego pragnę przedstawić wam grę Ready 2 Rumble Boxing, która to swego czasu święciła triumfy na konsoli Dreamcast. Konwersja na Nintendo 64 jest z przyczyn oczywistych dość mocno okrojoną wersją tej słynnej gry, ale i tak mimo to jest jednym z najlepszych mordobić na tą konsolę.

W grze dostępne są 2 typy gry: Championship Mode – kariera bokserska oraz Arcade Mode –pojedyncza walka z drugim graczem lub losowo wybranym przeciwnikiem. O ile pojedyncza walka jest klasycznym przykładem na to jak obić twarz przeciwnikowi to udział mistrzostwach jest już bardziej rozbudowany. Wybieramy jednego z 18 zawodników (w tym 2 kobiety) z najróżniejszych zakątków globu. Każdy z nich posiada unikalny styl i technikę walki oraz zestaw ciosów specjalnych. Część z zawodników jest początkowo zablokowana i dostępna dopiero w późniejszym etapie gry. Sam cel gry jest oczywiście jasny – zostać najlepszym bokserem świata! Stołek aktualnego mistrza okupuje aktualnie demoniczy Damien Black, z którym przyjdzie nam stoczyć walkę jeśli tylko zdołamy pokonać wszystkich przeciwników na kolejnych etapach naszej bokserskiej kariery. Najtrudniejszy jest początek gry gdzie dysponujemy niewielkimi funduszami i żenująco słabym bokserem. Pieniądze możemy przeznaczyć na trening aby zwiększyć poziom swoich umiejętności (Strength, Stamina, Dexterity, Experience). Dostępnych jest 7 rodzajów treningów i każdy z nich jest mini grą w których będziemy musieli wykazać się głównie refleksem i szybkością. Pieniądze możemy też przeznaczyć na walkę z jednym z przeciwników dzięki czemu będziemy mogli powiększyć stan naszego konta o postawioną sumkę. Kiedy już uzbieramy sumę niezbędną do walki o tytuł z kolejnym bokserem nadarzy się niepowtarzalna okazja na zajęcie jego pozycji w rankingu.
Może słów kilka o samej esencji gry czyli walce. Do walki używamy klawiszy C, które odpowiadają 4 uderzeniom lewy i prawy prosty na głowę, oraz dwa kolejne na korpus. Klawisze odpowiedzialne za górny i dolny blok w połączeniu z kierunkami umożliwiają wykonywanie uników. Oprócz najprzeróżniejszych kombinacji ciosów z kierunkami (20 ciosów dla każdej z postaci) każdy z zawodników posiada jeszcze ukryte ciosy specjalne wykonywane podobnie jak w większości mordobić (np. tył, przód + lewy na korpus). Specjale bywają najróżniejsze, począwszy od ogromnych zamachów mogących powalić na ziemie nawet słonia, poprzez ciosy nie do zablokowania (ratuje tylko unik), a na kombosach składających się z kilku, a nawet kilkunastu ciosów kończąc. Oprócz wskaźnika energii na ekranie znajduje się również wskaźnik wytrzymałości boksera który spada w dół wraz z zadawaniem kolejnych ciosów. Kiedy spadnie on do zera, zawodnik nie jest w stanie zadać żadnego ciosu do czasu kiedy odpocznie. Za zadanie czystych ciosów które przeciwnik odczuje wyjątkowo nieprzyjemnie otrzymujemy jedna literkę. Po ułożeniu całego napisu „Rumble” możemy uaktywnić (A+B) tytułowy tryb Ready 2 Rumble podczas którego zawodnik przez pewien czas w ogóle się nie męczy. W trakcie walki czas biegnie nieubłaganie szybko i jeśli gracz nie będzie uważnie korzystał zarówno z umiejętności ataku jak i obrony to można bardzo szybko zakończyć walkę niczym nasz Andrzej Gołota. Oczywiście po zaliczeniu desek, mamy możliwość podniesienia się – w tym celu w czasie liczenia można naciskając klawisze naładować sobie energię i kontynuować walkę.

Oprawa graficzna
W Ready 2 Rumble Boxing zawodnicy poruszają się wyjątkowo realistycznie, każdy w swoim własnym niepowtarzalnym stylu, widoczna jest nawet mimika ich twarzy, nie tylko podczas zapowiedzi zawodnika lub po walce, ale również w momencie kiedy obrywa – na twarzy rysuje się wówczas grymas bólu i kolejne siniaki. Nokauty i zachwiania zawodników po tym jak przyjmie na facjatę jakąś większą serię są tak różnorodne, że wydaje się iż za każdym razem zawodnik zachowuje się inaczej. Raz leci na deski jak kłoda innym razem zatacza się wokół i dopiero przewraca. Po prostu animacja postaci to arcydzieło – nie widziałem na Nintendo 64 jeszcze czegoś takiego. Tekstury również są świetne – każdy z zawodników wykonany jest bardzo starannie – wyraźnie widać tatuaże, bicepsy i blizny. Zadawane ciosy specjalne pozostawiają za sobą smugi i poświaty co wygląda wyjątkowo efektownie. Jedyne zastrzeżenie jakie można mieć to tło które wydaje się być potraktowane po macoszemu. Nie przeszkadza to jednak zbytnio ponieważ walka toczy się na oświetlonym ringu, a cała reszta jest dość mocno zacieniona i trzeba się naprawdę przyjrzeć aby doszukać się konkretnych elementów w tle – po prostu w trakcie samej gry nie zwraca się na to uwagi.

Oprawa dźwiękowa
Oprócz tytułowego kawałka, muzykę uświadczyć można tylko w menu kariery i podczas treningu. Może to i dobrze bo podczas samej walki towarzyszy nam już tylko publiczność żywiołowo reagujące na to co dzieje się na ringu. Wyraźnie słychać odgłosy uderzeń oraz wszelkie „uh” i „ah” obijanego zawodnika. W grze zawarto dość pokaźną liczbę digitalizowanych sampli i dzięki temu każdy z zawodników rzuca na lewo i prawo zabawnymi gadkami.

Ready 2 Rumble Boxing ma nieco odmienne podejście do tematu niż np. Knockout Kings 2000. Ta gra jest zrealizowana z przysłowiowym jajem – jest zabawna i śmieszna, a zachowanie i komentarze bokserów potrafią rozśmieszyć nawet najgorszego ponuraka. Grywalność obok grafiki jest największą zaletą tej gry. Ogromna liczba ciosów i postaci czyni z tej gry niemal najlepszą bijatykę na Nintendo 64 mimo iż nie jest to czyste mordobicie do jakiego wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni.



Ready 2 Rumble Boxing

Ready 2 Rumble Boxing

Ready 2 Rumble Boxing

Ready 2 Rumble Boxing

Poprawiony: środa, 30 stycznia 2008 17:25
 

Zaloguj

Aktualnie online

Brak

Kalendarz imprez

Poprzedni miesiąc Maj 2019 Następny miesiąc
P W Ś C P S N
week 18 1 2 3 4 5
week 19 6 7 8 9 10 11 12
week 20 13 14 15 16 17 18 19
week 21 20 21 22 23 24 25 26
week 22 27 28 29 30 31

Ostatnio komentowane


© 2006-2019 Retroage Wszystkie prawa zastrzeżone.
Materiały graficzne prezentowane na łamach www.retroage.net należą do odpowiednich im twórców i zostały użyte w celach informacyjnych.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.
 
Game Boy Forever - Portal polskiej sceny Game Boy Atari Online - strona polskiej społeczności miłośników komputerów Atari / polish Atarians community website Mario City - wszystko o Mario!!! EMU-NES PL... wszystko o legendarnych konsolach NES / Famicom / Pegasus Amiga - Polski Portal Amigowy strefaPSX-wszystko o PlayStation i nie tylko Wiadomości ze świata Niebieskich RetroKomp / LOAD:ERROR:2013 DKiG Dawne Komputery i Gry - O imprezie RPG Maker - Zasoby, Gry, Porady i Skrypty - Tsukuru Archive Fighting Korner... o biciu po mordach GrajPoPolsku - portal autorskich spolszczeń gier i gamehackingu MWRC - Wszystko o serii Resident Evil squarezone.pl final fantasy, chrono cross, chrono trigger Ogród Balamb - spolszczenie Final Fantasy VIII na PC i PlayStation Mazemod is a web radio dedicated to amiga & tracker music culture streaming various styles of computer electronic music from the demoscene & computer art subculture. XboxArcade - Najszybciej rozwijające się forum o konsolach Xbox w Polsce! Stare Komputery - Strona z licznymi informatycznymi eksponatami EXEC - MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA