Sklep z koszulkami RETROAGE!!! Kupując koszulkę pomagasz opłacić serwer!
koszulki
F-Zero PDF Drukuj E-mail
Galerie Gameplay Gry Recenzje Screenshoty
Wpisał Jahoo   
poniedziałek, 31 marca 2014 01:00
F-Zero baner

Silniki warczą, zawodnicy patrzą na siebie zza czarnych wizjerów kasków - nagle słychać dźwięk oznajmiający rozpoczęcie wyścigu. Ruszyli! Znikają za horyzontem w mgnieniu oka. Ryk maszyn staje się nie do zniesienia. Jedna z maszyn wyprzedza drugą, a kolejna dubluje. Zawodnik w różowym pojeździe uderza o barierę laserową na boku toru i odbija się w kierunku sąsiedniej. Meta tuż przed nimi! Prowadzi zawodnik w żółtym bolidzie. Ale co to!? Na prowadzenie wysuwa się zawodnik w niebieskim pojeździe! Pruje powietrze niczym odrzutowiec, nawierzchnia nagrzewa się do czerwoności od płomieni buchających z rur wydechowych, zawodnik zostaje wgnieciony w fotel i… kończy wyścig na pierwszym miejscu! Tłum wiwatuje! Reszta rajdowców jest wściekła! Brawa dla zwycięzcy! Jeżeli ten krótki opis cię zainteresował, zapraszam do recenzji klasycznej SNES-owej wyścigówki F-Zero.


Recenzja



Big Blue
Fabuła gry jest bardzo prosta i przejrzysta. Jest rok 2560, multimiliarderzy znudzeni swoimi pozbawionymi adrenaliny życiami utworzyli nową formę rozrywki, bazującą na Formule 1, czyli F-Zero. W wyścigach tych biorą udział specjalne bolidy unoszące się tuż nad ziemią i osiągające prędkości bliskie 500 km/h. Rajdowcy to : Captain Falcon, Dr Stewart, Pico i Samuraj Goroh. Każdy z nich ma swój osobisty pojazd. Gracz może swobodnie wybierać między wszystkimi zawodnikami i bolidami dostępnymi w grze.

Mute City
Do dyspozycji gracz dostaje piętnaście tras w trzech ligach (Knight League, Queen League i King League). Następnie należy wybrać jeden z trzech podstawowych poziomów trudności (beginner, standard i expert). Do odblokowania jest również czwarty poziom trudności (master), który można wybrać dopiero po ukończeniu danej ligi na expercie. F-Zero nie jest grą trudną, ale stanowi satysfakcjonujące wyzwanie i na późniejszych etapach bywa dosyć wymagająca.
Wcześniej napomniałem o „autach”, które można wybrać. Każdy z pojazdów trochę się od drugiego różni: przyspieszeniem, zwrotnością, prędkością maksymalną i wagą. Nie ma więc idealnego wyboru. Stawiając na zwrotność tracimy na szybkości i na odwrót.

Najważniejszy w każdej wyścigówce jest model jazdy. W F-Zero jest on typowo zręcznościowy. Pojazdy pędzą tuż nad nawierzchnią, aż miło, inne „samochody” mijane są w okamgnieniu. Naprawdę czuć pęd pojazdów. Gra się więc naprawdę przyjemnie.

Czas przejść do samych tras. Na niektórych występują różne urozmaicenia w postaci znoszącego na bok wiatru, ramp, boostów (pasów przyspieszających) i tym podobnych udziwnień. Na każdym torze trzeba wykonać pięć okrążeń a za każde przekroczenie linii mety otrzymujemy dodatkowy boost, który daje naszemu pojazdowi takiego kopa, że aż oczy łzawią.
Niestety brak tu lokalnego multiplayera. Przez ten fakt ocena za grywalność pójdzie o kilka oczek w dół.

Port Town I
Czas przedstawić F-Zero od strony audiowizualnej. Grafika, dzięki wbudowanego w konsoli Super Nintendo Mode 7 i użyciu skalowania, pozwala na stworzenie iluzji głębi i trójwymiaru, tak pożądanego na początku lat ‘90. Sprite’y bolidów są szczegółowe i dobrze wykonane, natomiast samo otoczenie nie jest aż tak ładne, ale przez lwią część gry jest zaledwie rozmytym podłożem i niezbyt wyjątkowymi tłami.

Muzyka pasuje do ogólnego klimatu gry i stoi na wysokim poziomie. Jest szybka, pompująca adrenalinę oraz co jest charakterystyczne dla SNES-a, bardzo podobna do gry na prawdziwych instrumentach. Efekty dźwiękowe też są niczego sobie.

Silence

Podsumowując, F-Zero to porządna ścigałka na stare, dobre Super Nintendo. Jest szybka, ładna, dobrze brzmi i daje dużo radości z gry. Największym jej minusem jest brak lokalnego multiplayera, który z pewnością podniósłby ocenę końcową. Jednak dla graczy ceniących sobie solidny tryb singleplayer, bierzcie ją w ciemno.




Zdjęcia/Skany



Zdjęcia/skany: Gimiak



F-Zero [PAL]

 

 F zero    


Kod wydawcy: SNSP-FZ-NOE


Gameplay



Gameplay: tbxx


F-Zero [PAL]Gameplay


Informacje



Także na: Wii VC, Wii U VC
Wydawca: Nintendo
Producent: Nintendo
Gatunek: Driving>>Racing>>Futuristic
Liczba graczy: 1
Data wydania:



Poprawiony: poniedziałek, 31 marca 2014 00:56
 

Komentarze  

 
#1 lukgost 2014-03-31 09:49
Krótko i na temat. Takie właśnie powinny być recenzje. :lol:
 

Zaloguj

Aktualnie online

Brak

Kalendarz imprez

Poprzedni miesiąc Maj 2019 Następny miesiąc
P W Ś C P S N
week 18 1 2 3 4 5
week 19 6 7 8 9 10 11 12
week 20 13 14 15 16 17 18 19
week 21 20 21 22 23 24 25 26
week 22 27 28 29 30 31

Ostatnio komentowane


© 2006-2019 Retroage Wszystkie prawa zastrzeżone.
Materiały graficzne prezentowane na łamach www.retroage.net należą do odpowiednich im twórców i zostały użyte w celach informacyjnych.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.
 
Game Boy Forever - Portal polskiej sceny Game Boy Atari Online - strona polskiej społeczności miłośników komputerów Atari / polish Atarians community website Mario City - wszystko o Mario!!! EMU-NES PL... wszystko o legendarnych konsolach NES / Famicom / Pegasus Amiga - Polski Portal Amigowy strefaPSX-wszystko o PlayStation i nie tylko Wiadomości ze świata Niebieskich RetroKomp / LOAD:ERROR:2013 DKiG Dawne Komputery i Gry - O imprezie RPG Maker - Zasoby, Gry, Porady i Skrypty - Tsukuru Archive Fighting Korner... o biciu po mordach GrajPoPolsku - portal autorskich spolszczeń gier i gamehackingu MWRC - Wszystko o serii Resident Evil squarezone.pl final fantasy, chrono cross, chrono trigger Ogród Balamb - spolszczenie Final Fantasy VIII na PC i PlayStation Mazemod is a web radio dedicated to amiga & tracker music culture streaming various styles of computer electronic music from the demoscene & computer art subculture. XboxArcade - Najszybciej rozwijające się forum o konsolach Xbox w Polsce! Stare Komputery - Strona z licznymi informatycznymi eksponatami EXEC - MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA