Sklep z koszulkami RETROAGE!!! Kupując koszulkę pomagasz opłacić serwer!
koszulki
Backup Memory PDF Drukuj E-mail
Akcesoria
Wpisał kolo   
wtorek, 08 grudnia 2015 18:56
Backup Memory

Zapisie, pamięci moja! ty jesteś jak zdrowie;
Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie,
Kto cię stracił, bo zapomniał wymienić baterii.


Opis



Sega Saturn w przeciwieństwie na przykład do Sony PlayStation posiadała wbudowaną pamięć przeznaczoną do przechowywania zapisanych stanów z gier. Zastosowane rozwiązanie pomimo oczywistych zalet ze względu na zastosowaną technologię miało też drobne wady.

Może najpierw troszkę informacji technicznych.
Po pierwsze pamięć w Saturnie podzielona jest na bloki, choć 448 bloków wydaje się dużą liczbą to okazuje się, że wolna przestrzeń potrafi bardzo szybko zniknąć, gdyż oprócz gier zajmujących po kilka – kilkanaście bloków równie dobrze możemy trafić na takie, które zajmują kilkadziesiąt lub nawet kilkaset, co dość skutecznie ostudzaj nasz zapał do ogrywania kilkunastu gier jednocześnie.
Drugim potencjalnym problemem jest sposób podtrzymywania przelanego przez nas potu i łez. Sega Saturn zapisuje nasze postępy w pamięci RAM zasilanej baterią CR2032, choć zdobycie samej baterii nie jest problemem a jej koszt to najwyżej kilka złotych, to jeśli nie wymienimy jej przed śmiercią poprzedniczki możemy pożegnać się z naszymi zapisami.

W tym miejscu Sega postanowiła wyciągnąć pomocną dłoń maniakom chomikowania zapisów z dawno skończonych gier, do których nigdy nie wrócą umożliwiając zakup Backup Memory – kartę pamięci umieszczaną w slocie na kartridże. Inwestycja taka pozwalała nam odetchnąć od nieustannego* strachu przed utratą danych i zapewnia wystarczająco dużo miejsca na chomikowanie wszystkiego, co tylko wpadnie nam w ręce dzięki ponad siedmiu tysiącom bloków** czekającym na zapełnienie.

W tym miejscu chciałbym jednak zwrócić uwagę, że Sega użyła słowa Backup (kopia bezpieczeństwa) - wiąże się z tym w zasadzie jedyna techniczna wada tego akcesorium, mianowicie jest ono wykorzystywane głównie do kopiowania zawartości wbudowanej pamięci z poziomu głównego menu konsoli i tylko wybrane gry potrafiły obsłużyć Backup Memory bezpośrednio, tym samym dość wyraźnie ograniczając liczbę jego praktycznych zastosowań.

Moim nieskromnym zdaniem, choć Backup Memory nie jest sprzętem bezużytecznym to zdecydowanie niepotrzebnym w zwykłym użytkowaniu Segi Saturn gdzie zarówno pojemność jak i żywotność wbudowanej pamięci jest w większości wypadków wystarczająca dla normalnego, bieżącego użytkowania.

W tym miejscu jak zwykle pojawia się ostrzeżenie przed nieoficjalnymi kartami pamięci, choć wiele z nich kusi znacznie większą pojemnością lub zdecydowanie niższą ceną to część z nich może powodować sporo problemów zaczynając od kłopotów z kompatybilnością, uszkadzaniem zapisów znajdujących się na karcie aż do zniszczenia zawartości wbudowanej pamięci (za Working Designs, oryginalna treść ostrzeżenia w sąsiedniej zakładce).

*Sega zalecała wymianę baterii co roku, jednak ta spokojnie wytrzymuje dwa a czasem nawet trzy lata bez wymiany, więc z tym nieustannym strachem mocno przesadziłem.
** Nieoficjalne karty mają pojemność sięgającą do 114912 bloków.




Ostrzeżenie

"We are advising ALL SEGA Saturn owners AGAINST purchasing and/or
using any of the unlicensed Interact memory cartridges (pictured
below). They are sold as "Game Shark", "Memory Card", and "Memory
Card Plus."

"The problem with these devices is that they were created without
technical help from SEGA, and since this requires reverse engineering,
they CANNOT be guaranteed to be fully compatible. Also, there are
about 10 or more revisions of the BIOS in these carts, and 5 or more
revisions of the SEGA Saturn BIOS. Finding a fair match is nearly
impossible, and even then, it only means less problems, not the
elimination of Interact RAM problems."

"Another problem is that even though these devices boast "8 megs"
of storage, they actually only contain 4 megs of physical RAM, and
they therefore compress data to achieve 8 megs of storage in only 4
megs ofRAM. The problem with this is that on large save files (such
as Dragon Force, amongst others) the compression time is longer than
small save files, and this can upset the required timings on the
SEGA Saturn, thereby corrupting or even DESTROYING data."

"In fact, these carts can even corrupt the INTERNAL RAM on the
Saturn, requiring that the SEGA RAM be cleared to fix the corruption
before any games can be guaranteed to work correctly once again."

"Most users decide on these cartridges for one of three reasons:
Cheat codes made possible with the Game Shark, relatively cheap
price of these carts ($39 or so) compared to the official SEGA RAM
cart ($60 and up), or the difficulty finding the SEGA RAM cartridge
in stores, since store buyers prefer to carry the Interact carts
since they are less expensive and offer better price margins."

"We used to make the Official Saturn RAM cartridge available for
$49.95, delivered to your door, including Federal Express 2 day
shipping, as well as a custom Dragon Force Backup RAM Sticker.
However, SEGA, in their infinite wisdom, deemed that we were only
authorized to publish software and not authorized to sell hardware
(as the RAM cart is considered), and threatened legal action. Since
then, they have given us the stall for the last 5 months and
counting with regard to our request to receive authorization to
continue making these scarce RAM carts available to consumers. As
has been the case under SEGA's new and "improved" management, you,
the consumer lose."

"However, if you have a Saturn, we personally don't care WHERE you
buy the Official SEGA Backup RAM cart. Just buy IT, and not these
shoddy Interact products. These carts are our #1 support problem on
our game help lines. Users have experienced frequent lockups,
corrupt backup RAM data, destroyed backup RAM data, problems with
the Saturn recognizing the carts, Corrupt internal Saturn RAM when
an Interact card was used once or more, Saturns that load and
perform erratically with the carts installed, etc, etc, etc...the
list goes on and on. Would you risk 50, 60, even 100 hours worth
of game saves simply to save $20-30? It's just not worth it.
Just say no."

- Victor Ireland

 

Zdjęcia


Zdjęcia: kolo

zdjecia zdjecia   


Poprawiony: wtorek, 08 grudnia 2015 19:11
 

Zaloguj

Aktualnie online

Brak

Kalendarz imprez

Poprzedni miesiąc Sierpień 2019 Następny miesiąc
P W Ś C P S N
week 31 1 2 3 4
week 32 5 6 7 8 9 10 11
week 33 12 13 14 15 16 17 18
week 34 19 20 21 22 23 24 25
week 35 26 27 28 29 30 31

Ostatnio komentowane


© 2006-2019 Retroage Wszystkie prawa zastrzeżone.
Materiały graficzne prezentowane na łamach www.retroage.net należą do odpowiednich im twórców i zostały użyte w celach informacyjnych.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.
 
Game Boy Forever - Portal polskiej sceny Game Boy Atari Online - strona polskiej społeczności miłośników komputerów Atari / polish Atarians community website Mario City - wszystko o Mario!!! EMU-NES PL... wszystko o legendarnych konsolach NES / Famicom / Pegasus Amiga - Polski Portal Amigowy strefaPSX-wszystko o PlayStation i nie tylko Wiadomości ze świata Niebieskich RetroKomp / LOAD:ERROR:2013 DKiG Dawne Komputery i Gry - O imprezie RPG Maker - Zasoby, Gry, Porady i Skrypty - Tsukuru Archive Fighting Korner... o biciu po mordach GrajPoPolsku - portal autorskich spolszczeń gier i gamehackingu MWRC - Wszystko o serii Resident Evil squarezone.pl final fantasy, chrono cross, chrono trigger Ogród Balamb - spolszczenie Final Fantasy VIII na PC i PlayStation Mazemod is a web radio dedicated to amiga & tracker music culture streaming various styles of computer electronic music from the demoscene & computer art subculture. XboxArcade - Najszybciej rozwijające się forum o konsolach Xbox w Polsce! Stare Komputery - Strona z licznymi informatycznymi eksponatami EXEC - MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA