Sklep z koszulkami RETROAGE!!! Kupując koszulkę pomagasz opłacić serwer!
koszulki
New Super Mario Bros. Wii
Wpisał Pious   
piątek, 04 grudnia 2009 20:00
Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image http://www.retroage.net/images/stories/nintendo/wii/gry/n/new_super_mario_bros_wii/new_super_mario_bros_wii_baner.jpg
New Super Mario Bros. Wii banner

New Super Mario Bros. okazał się jedną z najlepszych gier na DS i odniósł niesamowity sukces. Nintendo zdecydowało się wydać kolejną część, tym razem przeznaczoną dla Wii. Czy gra dotrzymuje kroku poprzedniczce?

Recenzja



New Super Mario Bros. okazał się jedną z najlepszych gier na DS i odniósł niesamowity sukces. Nintendo zdecydowało się wydać kolejną część, tym razem przeznaczoną dla Wii. Czy gra dotrzymuje kroku poprzedniczce?

Każda gra platformowa z Mario w roli głównej nie może pochwalić się zbyt zawiłą fabułą. New Super Mario Bros. Wii nie jest wyjątkiem. Jak to w grach z hydraulikiem, Peach ponownie zostaje porwana, tym razem przez Bowsera Jr. oraz grupę Koopalingów po czym Mario, Luigi oraz dwa Toady ruszają na ratunek. Każdy pewnie zastanawia się dlaczego Toady towarzyszą braciom, ale o tym potem. To tyle jeśli chodzi o historię przedstawioną w grze.

Grafika jest bardzo podobna do tej z wersji na Nintendo DS, ale oczywiście została podciągnięta do poziomu Wii. Modele postaci oraz wrogów są wykonane w 3D, a plansze w całości w 2D są bardzo kolorowe i mają ciekawy design. Do tego dochodzą bardzo ładne efekty świetlne. Oczywiście nie jest to poziom Super Mario Galaxy, ale też gra jest raczej ukłonem w stronę old schoolu, więc w aspekcie grafiki nie ma się do czego przyczepić.

Według mnie w Mario na DS sporym minusem była ciągle ta sama melodia przewijająca się regularnie przez plansze. Tym razem autorzy poprawili swój błąd i mimo, że ta sama melodia wciąż pojawia się dość często to są to jej różne wersje, przez co muzyka dużo zyskuje. Do tego dochodzą remixy starych melodii znanych z poprzednich gier z Mario. Muzyka jest świetnie dobrana i oddaje charakter każdej planszy.

New Super Mario Bros. Wii pod względem gameplayu jest dokładnie tym, czym był na DS. Wszystko odbywa się tak samo, mamy mapkę świata, na której wybieramy plansze, ponownie pojawiają się domki, gdzie możemy zdobyć przedmioty i życia. I tutaj pierwsza zmiana, przedmioty zdobywamy poprzez krótka minigrę i dostajemy ich od razu kilka, jeśli nam się uda. Nowe są również złote domki, gdzie możemy dostać gwiazdkę i zacząć planszę jako niezniszczalny Mario. W New Super Mario Bros. na DS dostaliśmy grzyba zamieniającego nas w giganta i drugiego zmniejszającego Maria. W wersji na Wii nie zobaczymy już ogromnego Mario. Pewnie został wyrzucony z powodu multiplayera, bo ten Power-up bardziej by tu przeszkadzał niż dawał pożytku. Poza tym już na DS nie był specjalnie użyteczny. Odeszła też skorupa. Zmniejszający grzybek natomiast pozostał, ale jest przydatny raptem dwa czy trzy razy i całe szczęście. Nietrudno jest się domyślić, że usuwając wielkiego grzybasa autorzy dali nam coś w zamian. Dostępne są trzy nowe Power-upy. Pierwszy z nich to kwiatek dający nam możliwość strzelania lodem, co jest bardzo często przydatne, bo w ten sposób zamrażamy wrogów i służą nam oni jako platformy. Następnie mamy strój, który pozawala Mario wzbijać się w powietrze. Wystarczy, że potrząśniemy pilotem i jesteśmy wysoko w górze. Ostatnia umiejętność to strój pingwina, który daje nam to, co lodowy kwiatek plus możliwość ślizgania się na lodzie na brzuchu, lepsze pływanie oraz przyczepność na lodzie.
W grze ponownie zdobywamy Star Coins. Tym razem jednak są one dużo przydatniejsze, bo kupujemy za nie filmiki, które ujawniają sekrety na planszach i nie tylko. Poza tym po przejściu gry dostajemy za nie coś znaczeni ciekawszego, ale o tym każdy musi przekonać się sam. W poprzedniej części czułem niedosyt po zrobieniu wszystkiego. Twórcy zdecydowanie mogli dodać więcej rzeczy do znalezienia. Niestety to samo jest tutaj, jednak nie czyni to gry gorszą.
Wspominałem, że Bowserowi Jr. towarzyszą Koopalingi. Na DS w każdym świecie Jr. był bossem w połowie świata. Tutaj jest inaczej, w każdym świecie jeden Koopaling jest bossem i występuje w obu zamkach w danym świecie. Decyzja o umieszczeniu ich w grze była trafna, bo nie walczymy już ciągle z tym samym Jr., a każdy z nich dysponuje innymi atakami przez co każdy pojedynek jest inny. Największą zmianą w grze jest dodanie trybu multiplayer. Możemy grać przeciwko sobie na monety, niestety tego trybu jeszcze nie sprawdzałem, albo współpracując maksymalnie w 4 osoby. Pomysł świetny i gra się fajnie, jednak gra jest zdecydowanie łatwiejsza w pojedynkę. Kiedy na planszach biega kilkoro graczy łatwo jest zgubić swoją postać, ktoś może nam skoczyć na głowę nad przepaścią itd. Często ginie się przez to w głupi i przypadkowy sposób. Tak czy inaczej to dobry dodatek i daje kupę zabawy. Gra jest podzielona na 8 światów, każdy po 8 plansz. Wydaje mi się, że DS miał więcej plansz, ale tutaj wydają się one dłuższe i ciekawsze, a na wytrwałych czeka niespodzianka.
Nie wspominałem jeszcze o sterowaniu, która gra zasadniczą rolę w grach na Wii. Otóż grać możemy za pomocą pilota trzymanego poziomo jak w Excite Truck lub z podłączonym nunchuckiem. Pierwsza opcja zdecydowanie lepiej się sprawdza w tego typu grze. Nowy Mario oczywiście korzysta z sensorów ruchu. Jak wiele gier niestety to wykorzystanie polega na trząśnięciu pilotem, co często jest irytujące. Zdarzają się momenty, że zupełnie zapominamy, żeby to wykonać. Jednak dużo bardziej denerwuje inne zastosowanie sensorów. W grze jest kilka plansz z platformami, które nachylają się pod wpływem przechyleń pilota, albo przesuwają się w lewo lub prawo. Pomysł niby fajny, ale gorzej w praktyce. Bardzo często podczas omijania przeciwników, zbierania monet itd. będąc na takiej platformie zupełnie zapominamy o przechylaniu i wpadamy to w ogień, to w jakiegoś ptaka, albo inny kamień i zwyczajnie tracimy życia w przypadkowy sposób. To jest niestety bolączka gier na Wii. Być może to tylko moje odczucia, ale zdarzało mi się to samo w Mario Strikers Charged Football.

Podsumowując, New Super Mario Bros. Wii to zdecydowanie czołówka platformerów 2D i według mnie jedna z najlepszych, jeśli nie najlepsza, gra 2D z Mario w roli głównej. Jest dynamiczna, kolorowa i daje mnóstwo zabawy. Do tego muzyka i grafika są rewelacyjnie dobrane, przez co gra jeszcze zyskuje. Kupa nowych pomysłów, świetny tryb wieloosobowy plus ogromna grywalność czynią tą grę obowiązkową pozycją nie tylko dla fanów Mario, ale każdego kto lubi bardzo dobre gry, a już na pewno platformówki. Nowy Mario zapewni około 8h świetnej zabawy i wielu będzie chciało znaleźć w grze wszystkie Star Coins, co wydłuży ten czas o dobrych kilka godzin.



Zdjęcia/Skany



Zdjęcia/skany: ramzes64


New Super Mario Bros. Wii [PAL]

New Super Mario Bros. Wii [PAL] Box cover front Wii New Super Mario Bros. Wii [PAL] Box cover back Wii New Super Mario Bros. Wii [PAL] Manual Wii New Super Mario Bros.  Wii [PAL] Nintendo Club Wii New Super Mario Bros. Wii [PAL] Quick guide Wii New Super Mario Bros. Wii [PAL] Disc Wii



Informacje



Także na: -
Wydawca: Nintendo
Producent: Nintendo
Gatunek: Action>>Platformer>>2D
Liczba graczy: 1-4
Ograniczenia wiekowe:
Data wydania:
Kod wydawcy:
  • (EU) RVL-SMNP
  • (US) RVL-SMNE-USA
  • (JP) RVL-SMNJ
  • (AU) RVL-SMNP
Kod kreskowy:
  • (EU) 045496901738
  • (US) 04549690173800100
  • (JP) 4902370518078
  • (AU) 045496901738
Wykorzystuje:


Poprawiony: czwartek, 26 stycznia 2012 05:42
 

Komentarze  

 
#1 philipo 2009-12-05 03:47
Kolejna świetna recenzja, brawo Pious !!
 
 
#2 Pablo1517 2009-12-06 19:56
Hehehe... coś mi zalatuje stylem pisania z pewnego nie istniejącego już portalu :P.

Long time no see :P
 
 
#3 Axi0maT 2009-12-07 01:34
Ale to przeciez dobrze ze tak zalatuje... tamten nieistniejacy juz portal mial calkiem dobre recenzje, wlasnie dzieki takim redaktorom jak Pious :D
 

Zaloguj

Aktualnie online

Brak

Kalendarz imprez

Poprzedni miesiąc Październik 2019 Następny miesiąc
P W Ś C P S N
week 40 1 2 3 4 5 6
week 41 7 8 9 10 11 12 13
week 42 14 15 16 17 18 19 20
week 43 21 22 23 24 25 26 27
week 44 28 29 30 31

Ostatnio komentowane


© 2006-2019 Retroage Wszystkie prawa zastrzeżone.
Materiały graficzne prezentowane na łamach www.retroage.net należą do odpowiednich im twórców i zostały użyte w celach informacyjnych.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.
 
Game Boy Forever - Portal polskiej sceny Game Boy Atari Online - strona polskiej społeczności miłośników komputerów Atari / polish Atarians community website Mario City - wszystko o Mario!!! EMU-NES PL... wszystko o legendarnych konsolach NES / Famicom / Pegasus Amiga - Polski Portal Amigowy strefaPSX-wszystko o PlayStation i nie tylko Wiadomości ze świata Niebieskich RetroKomp / LOAD:ERROR:2013 DKiG Dawne Komputery i Gry - O imprezie RPG Maker - Zasoby, Gry, Porady i Skrypty - Tsukuru Archive Fighting Korner... o biciu po mordach GrajPoPolsku - portal autorskich spolszczeń gier i gamehackingu MWRC - Wszystko o serii Resident Evil squarezone.pl final fantasy, chrono cross, chrono trigger Ogród Balamb - spolszczenie Final Fantasy VIII na PC i PlayStation Mazemod is a web radio dedicated to amiga & tracker music culture streaming various styles of computer electronic music from the demoscene & computer art subculture. XboxArcade - Najszybciej rozwijające się forum o konsolach Xbox w Polsce! Stare Komputery - Strona z licznymi informatycznymi eksponatami EXEC - MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA