Sklep z koszulkami RETROAGE!!! Kupując koszulkę pomagasz opłacić serwer!
koszulki
RealSports Boxing
Wpisał Axi0maT   
poniedziałek, 17 marca 2014 16:57
RealSports Boxing baner

Okładanie się po mordach to zagadnienie stare jak świat. Pojawiło się wraz z myślistwem i kur***wem u zarania dziejów i na przestrzeni lat przybierało różne formy stając się mniej lub bardziej cywilizowaną formą ustalania pozycji samca alfa w stadzie. Z czasem dodawano zasady walki i jakieś tam fair play, a nawet dorabiano absurdalną filozofię że to niby sport. Wszystko po to aby ostatecznie sprowadzić mordoklepkę do formy nadającej się na „pożywkę dla tłumu”, czyli mówiąc w skrócie – boksu. W RealSports Boxing na Atari 2600 o którym dziś wam opowiem, paradoksalnie to prezentacja starcia dwóch oponentów ma formę bardziej prymitywną niż sama idea prania po ryju.


Recenzja



Arena zmagań graczy to oczywiście ring. Jak wygląda ring chyba każdy wie? Kwadratowe pole otoczone linami gdzie dwóch osiłków stara się udowodnić przeciwnikowi swoją wyższość przy pomocy pięści. Można by rzec, że w zasadzie obrazek rodem z blokowiska z tą różnicą tylko, że pomiędzy bokserami udziela się sędzia, który pilnuje by chłopaki w nerwach nie złapali czasem za jakieś cięższe argumenty oraz nie tłukli się po jajach. Wszystko to w teorii, bowiem w RealSports Boxing sędzia wziął prawdopodobnie wolne i nie pojawia się na ringu nawet na ogłoszenie werdyktu. Osiłki okładają się więc po mordach aż do skutku – pojedynek kończy się gdy przeciwnik powalony na glebę nie jest w stanie już się podnieść. Co prawda twórcy gry przewidzieli, że czas walki ustalony jest na siedem rund, ale wierzcie mi na słowo – aby walka tyle trwała to nasi herosi musza wykazywać się inicjatywą porównywalną do tej jaką oglądaliśmy w pamiętnym pojedynku Hardcorowy Koksu vs Koleś tańczący na rurze.

Do dyspozycji graczy oddano czterech zawodników, z czego mamy trzech białasów w kolorze sukienek lalki barbie oraz (prawdopodobnie) jednego afroamerykanina o zabarwieniu cukierków toffi. Żeby nie było monotonnie to chłopcy różnią się od siebie również kolorem gaci i uczesaniem. Co by nie mówić o ich wyglądzie zewnętrznym każdy z nich dzięki możliwościom Atari 2600 przypomina posturą toporny kloc ciosany wielkimi pikselami. Wyższością starej konsoli nad nowymi jest jednak to, że więcej działa tu wyobraźnia gracza niż sama oprawa wizualna, więc nic nie stoi na przeszkodzie byśmy poprowadzili do boju Andrzeja Gołotę lub Mike’a Tysona i nikomu nic do tego, bo nie udowodni nam że nie mamy racji (a jeśli będzie próbował, to wiadomo co – w ryj go!).

Sama walka jest bardzo schematyczna, bowiem mimo iż producenci RealSports Boxing udostępnili nam trzy różne ciosy plus blok, to starcie sprowadza się zazwyczaj do bezmyślnego okładania się z intensywnym wykorzystaniem przycisku Fire. Twórcy dodali jakieś paski odpowiedzialne za siłę (tak przynajmniej twierdzi instrukcja), ale nie zauważyłem żeby miało to jakieś sensowne przełożenie na zmęczenie zawodników czy jakąkolwiek ich dyspozycję. Zasada jest tylko jedna – jak u Ciebie miga to robisz „Finish Him”. Efekt jest taki że kto pierwszy natłucze wystarczającą liczbę trafień ten pośle rywala na dechy i tyle. Dorabianie strategii to nietrafiony pomysł i każdy kto myśli, że jakakolwiek inna taktyka da mu wygraną, prawdopodobnie zakończy swoje wyimaginowane wizje w pozycji poziomej. Niestety walka jako kluczowy element gry okazuje się niezbyt dopracowana, a szkoda bo mógłby być z tego całkiem dobry tytuł.

O oprawie audiowizualnej nie ma chyba sensu się rozpisywać bo to co zobaczycie na załączonych obrazkach to absolutnie wszystko co można w grze ujrzeć. Animacja w każdym przypadku składa się z dwóch topornych klatek ale chyba nikt nie spodziewa się po Atari 2600 czegoś więcej? Pomimo że kilka akapitów prędzej trochę karykaturalnie przedstawiłem postacie bokserów to trzeba przyznać, że na tle innych gier na tę konsolę wyglądają całkiem dobrze i ciężko byłoby wycisnąć z leciwego sprzętu coś więcej. Muzyki brak, a z dźwięków pozostaje jednostajny szum widowni złożonej z sześciu kibiców oraz kilka sampli odpowiedzialnych za trzaskanie po ryju.

Realsports Boxing mógł być całkiem fajną bitką na Atari 2600, ale twórcy chyba nie do końca wiedzieli jak rozwiązać walkę aby była czymś więcej niż wciskanie przycisku Fire. W zamyśle zapewne chodziło o to by gracze pojedynczymi ciosami i ucieczkami po ringu prowadzili taktyczny pojedynek, w rezultacie dostaliśmy mordoklepkę bez ładu i składu. Polecam tylko zatwardziałym retromaniakom oraz sentymentalnym atarowcom, natomiast reszta zdecydowanie może poprzestać na oglądaniu screenów.




Zdjęcia/Skany



Zdjęcia/skany: Axi0maT



RealSports Boxing EU

 

Skany    


Kod wydawcy: CX26135


Informacje



Także na: -
Wydawca: Atari
Producent: Imagineering Inc
Gatunek: Sports>>Traditional>>Boxing
Liczba graczy: 1-2
Data wydania:



Poprawiony: środa, 02 kwietnia 2014 13:11
 
0
0
HOT!
Zaloguj się aby oceniać gry.

Komentarze  

 
#1 lukgost 2014-04-01 09:51
Nawet nie chciało mi się czytać.
 
 
#2 kolo 2014-04-01 09:58
@lukgost, A szkoda bo Axio jak zawsze strzelił ciekawy tekst do niezbyt popularnej i tym razem niezbyt ciekawej gry. Moim zdaniem należy mu się szacunek za to że dał radę w nią grać na tyle długo żeby napisać tą recenzję.
 
 
#3 Axi0maT 2014-04-01 11:12
@lukgost - recka krotka, wiec pewnie przeczytanie jej zajeloby ci mniej czasu niz zalogowanie, wymyslenie i wpisanie swojego komentarza :P
 
 
#4 Baieros 2014-09-28 17:09
Ja bardzo lubię recki Axia o grach, o których za bardzo nic powiedzieć nie można :) Recenzje można by było zamknąć w trzech zdaniach, a tu proszę ładny tekst :)
 

Zaloguj

Aktualnie online

Brak

Kalendarz imprez

Poprzedni miesiąc Lipiec 2019 Następny miesiąc
P W Ś C P S N
week 27 1 2 3 4 5 6 7
week 28 8 9 10 11 12 13 14
week 29 15 16 17 18 19 20 21
week 30 22 23 24 25 26 27 28
week 31 29 30 31

Ostatnio komentowane


© 2006-2019 Retroage Wszystkie prawa zastrzeżone.
Materiały graficzne prezentowane na łamach www.retroage.net należą do odpowiednich im twórców i zostały użyte w celach informacyjnych.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.
 
Game Boy Forever - Portal polskiej sceny Game Boy Atari Online - strona polskiej społeczności miłośników komputerów Atari / polish Atarians community website Mario City - wszystko o Mario!!! EMU-NES PL... wszystko o legendarnych konsolach NES / Famicom / Pegasus Amiga - Polski Portal Amigowy strefaPSX-wszystko o PlayStation i nie tylko Wiadomości ze świata Niebieskich RetroKomp / LOAD:ERROR:2013 DKiG Dawne Komputery i Gry - O imprezie RPG Maker - Zasoby, Gry, Porady i Skrypty - Tsukuru Archive Fighting Korner... o biciu po mordach GrajPoPolsku - portal autorskich spolszczeń gier i gamehackingu MWRC - Wszystko o serii Resident Evil squarezone.pl final fantasy, chrono cross, chrono trigger Ogród Balamb - spolszczenie Final Fantasy VIII na PC i PlayStation Mazemod is a web radio dedicated to amiga & tracker music culture streaming various styles of computer electronic music from the demoscene & computer art subculture. XboxArcade - Najszybciej rozwijające się forum o konsolach Xbox w Polsce! Stare Komputery - Strona z licznymi informatycznymi eksponatami EXEC - MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA